pon-pet: 7:00 - 15:00

Kako popravilo udrtin brez lakiranja pravilno izvesti
Popravilo udrtin brez lakiranja najpogosteje izvajamo s tehniko PDR (Paintless Dent Repair). Postopek je izjemno natančen in zahteven, ki vključuje različne faze dela in prilagodljive tehnike za dosego popolnega popravila. PDR tehnika nam omogoča popravilo vozil po toči, udrtin nastale na parkirnem prostoru in ostalih udrtin, ki niso pregloboke ali točkovno preostre. Pravilen način dela in dovolj strokovnega znanja s pomočjo te tehnike omogoča, da vozilo po popravilu ni potrebno ponovno barvati. Tako ne samo ohranimo prvotno vrednost vozila, hkrati tudi bistveno zmanjšamo čas in strošek popravila. V nadaljevanju bo podrobno predstavljen postopek popravila poškodovanega vozila po toči z uporabo tehnike PDR. V kolikor iščete zanesljivo storitev popravila toče ali drugih udrtin, obiščite našo spletno stran popravilo toče in si rezervirajte svoj termin.
Kaj je tehnika PDR (Paintless Dent Repair)
PDR je tehnika popravila poškodovanih vozil, ki je postala zelo priljubljena zaradi svojih številnih prednosti. Kot že ime pove, se pri tej metodi popravi udrtine in poškodbe na vozilu brez potrebe po ponovnem lakiranju. To je še posebej pomembno pri vozilih višjega cenovnega razreda, kjer so ohranjeni visoki standardi glede kakovosti laka. PDR se uporablja pri vseh vrstah poškodovanih površin vozil, vključno s tistimi, ki so nastale zaradi toče. Omogoča nam popravilo jeklene pločevine kot tudi aluminija, le da je aluminij od jekla bistveno bolj zahteven. Mojstri, ki to popravilo izvajajo morajo biti ves čas v stiku s trendom in redno izpopolnjevati svoja znanja. Prav tako od njih zahteva veliko potrpežljivosti in zbranosti pri delu, saj lahko že najmanjša napaka poškoduje lak.
Pregled vozila in ocena škode
Pred začetkom popravila je pomembno, da izvajalec opravi temeljito oceno škode. Poškodbe od toče se vedno oceni na podlagi njene širine, in ne globine. Razvrstimo jih v A, B in C skupino. V tabeli 1 je predstavljeno kaj vsaka pomeni. Končni strošek popravila korigira tudi samo mesto poškodbe, kakšna je dostopnost in njegova pozicija. Poškodbe na robih običajno zahtevajo precej več časa, lokacija in dostopnost pa vplivata na samo demontažo ostalih komponent. V kolikor je poškodovan del iz aluminija, končnemu popravilu PDR, dodamo še cca. 25% več kot če bi popravljali jeklen del. Prav tako so škode na pregibnih mestih za približno 25% dražje od poškodb na ravni površini.
**Velikost poškodbe** | **Premer udrtine** | **Čas za popravilo (v urah)** |
---|---|---|
A | Do 20 mm | 0,2 |
B | Od 21 mm do 30 mm | 0,3 |
C | Od 31 mm do 50 mm | 0,4 |
Tabela 1: Razlika med A, B in C udrtino
Pregled površine in svetlobna oprema
Za natančno oceno škode je uporaba specializirane svetlobne opreme ključnega pomena. Strokovnjaki običajno uporabljajo namenske podolgovate reflektorje oziroma luči ki omogočajo, da se poškodbe, kot so drobne udrtine in nepravilnosti jasno vidijo. Napredna svetilna tehnologija omogoča izvajalcem hladnega popravila udrtin nastavitev kontrasta svetlobe, kar bistveno izboljša vidljivost med oceno škode in popravilom. Pomembno je poudariti, da mora biti površina za oceno ali popravilo udrtin brez lakiranja popolnoma čista, da je odboj svetlobe pravilen. To nam omogoči pravilno oceno škode in kakovostno popravilo udrtin.
Razumevanje vrste poškodbe
Pomembno je, da se oceni vrsta poškodbe. Udrtine po toči so lahko različne – od manjših pikčastih poškodb do večjih vdolbin, ki so lahko prepletene ali pa so v daljšem območju vozila. Ko se pregledajo vse poškodbe, se določi, katera območja so primerna za uporabo tehnike PDR in katera ne. V primerih, ko so poškodbe pregloboke ali se je lak poškodoval, bo morda potrebna druga metoda popravila, vendar je večina manjših udrtin zelo primerna za PDR.
**Velikost poškodbe** | **Čas za popravilo** |
---|---|
Do 10 mm | 0,5 h |
10-20 mm | 1 h |
20-30 mm | 1,5 h |
30-50 mm | 2 h |
50-70 mm | 3 h |
70-80 mm | 4 h |
80 mm in večje | Po dogovoru |
Tabela 2: Cenik popravila ostalih udrtin
Dostop do poškodovanih območij vozila
Preden se lotimo hladnega popravila udrtin je pomembno omogočiti dostop do poškodovanih območij. To je lahko izziv, če so poškodbe na mestih, kjer ni naravnega dostopa do notranjosti vozila. Takrat je potrebno izvesti demontažo delov, ki dostop onemogočajo. To so stropne obloge, tapete in PVC plastike pod blatniki. Pri demontaži delov je treba biti izredno pazljiv. Plastika je izredno krhka, predvsem v zimskem času, ko so temperature nižje. Običajno demontažo opravijo avtokleparji, avtotočarji pa nato izravnajo udrtine, ko jim je dostop iz notranje strani omogočen.
Odprte točke za dostop
V večini primerov se PDR s pomočjo namenskega orodja (palic za izravnavanje udrtin). Pri delu s palicami moramo zagotoviti dostop do poškodovane pločevine z notranje strani.. To pomeni, da mora avtoklepar demontirati vse dele, ki onemogočajo palicam priti do notranjosti poškodbe. Pri mnogih vozilih so na voljo odprtine za dostop, kot so vrata, luknje na vratih, odprtine pod okni, preko zračnikov na zadnjem boku in podobno. Če teh odprtin ni in je dostop do notranje strani onemogočen, se uporabijo druga orodja ali tehnike, ki so običajno bolj zamudna in rizična, da se lak na vozilu poškoduje.
Dostop do poškodbe z zunanje strani
V kolikor udrtine z notranje strani ni mogoče doseči s palico, se poslužimo dela z lepilom ali indukcijo. Oba postopka sta izredno zahtevna in rizična, saj se lak pri teh tehnikah ob nepravilni izvedbi zelo hitro poškoduje.
Postopek popravila udrtin brez lakiranja
Ko je ocena škode narejena in dostop do poškodovanega območja zagotovljen, se začne dejanski postopek popravljanja udrtin. Postopek PDR vključuje korigiranje pločevine vozila, pri čemer se poškodovani del vrne v prvotno obliko. Hladno popravilo udrtin lahko opravljamo z namenskimi palicami lepilom ali indukcijo. V spodnji tabeli 3 je nazorno pokazana razlika, prednosti in slabosti posamezne tehnike.
1. Palice za PDR
Pri postopku PDR se uporabljajo posebne palice, ki omogočajo natančno in usmerjeno potiskanje pločevine z notranje strani. Palice so dolge in fleksibilne, saj omogočajo natančen nadzor pri premikanju pločevine znotraj vozila. Z njimi je mogoče korigirati material, da se udrtina potisne nazaj v prvotno obliko. Palice so narejene iz zelo trpežnih materialov, kot je jeklo, aluminij ali karbon. Pomembno je, da prenesejo močne pritiske in ukrivljanja in se pri tem ne deformirajo. Strokovnjaki za popravilo udrtin brez lakiranja uporabljajo tudi preko 100 različnih palic. Palice so si med seboj različne glede na dolžino, ukrivljenost in debelino. Različna ukrivljenost palic omogoča dostop do težje dostopnih poškodb. Debelina pa je pomembna, kadar je dostop omogočen preko majhne luknje, da palico lahko potisnemo skozenj. Hkrati pa mora biti dovolj trpežna, da bo silo, ki jo ustvari izvajalec popravila prenesla na udrtino.
Izravnavanje pločevine s PDR palicam
Pri hladnem popravilu udrtin strokovnjak s PDR palicami natančno popravlja deformirano pločevino, da jo povrne v prvotno stanje brez dodatnih poškodb laka in barve. Izravnavanje poteka na način pritiska konice palice z notranje strani na udrtino dokler se ne poravna. Postopek zahteva izjemno natančnost, saj je cilj doseči popolnoma ravno površino. Običajno pri delu s PDR palicam na površini ostane kakšna izboklina, katero nato potolčemo nazaj z namenskim orodjem.
Za kakovostno opravljeno storitev je pomembna primerna svetilna oprema, ki osvetli najmanjše deformacije in s tem omogoča izvajalcu popravila popolno natančnost.
2. Popravilo brez lakiranja z lepilom (Glue Pull Repair)
Popravilo udrtin brez lakiranja lahko opravimo tudi z namenskim lepilom. Ta metoda je učinkovita na mestih, kjer ni mogoče dostopati s PDR palicami. Postopek vključuje uporabo posebnih plastičnih nastavkov, ki jih strokovnjak z lepilno pištolo pritrdi na poškodovano površino. Po strjevanju lepila se nastavki s pomočjo izvlečnih orodij, kot so puller-ji ali izvlečni mostički, uporabijo za nežno izvlečenje udrtine.
Ta tehnika je izjemno natančna, saj omogoča postopno popravljanje. Popravilo z lepilom je bolj rizično kot popravilo s palicam, saj nepravilna uporaba lepila in izvlečnih orodij lahko poškoduje lak. Po končanem izvleku se lepilo varno odstrani s površine s pomočjo posebnih čistil, ki ne poškodujejo barve in laka. V kolikor je po končanem popravilu ostala na površini izboklina, jo nazaj zatolčemo s primernim orodjem.
3. Popravilo udrtin z indukcijo
Popravilo udrtin z indukcijo je inovativna metoda, ki temelji na uporabi indukcijske toplote za popravilo pločevine. S pomočjo posebne indukcijske naprave se ustvari lokalizirana toplota na mestu udrtine, kar omogoča sprostitev napetosti v kovini. Ta postopek povzroči, da se pločevina vrne v prvotno obliko.
Metoda je še posebej uporabna za manjše udrtine in poškodbe brez poškodb laka, saj toplota deluje le na kovino, ne da bi vplivala na barvno površino. Celoten proces je hiter, saj ni potrebe po mehanskem potiskanju ali vlečenju pločevine.
Za optimalno izvedbo strokovnjak natančno nadzoruje temperaturo in čas segrevanja, da se preprečijo dodatne poškodbe. Po segrevanju in poravnavi pločevine se površina ohladi, s čimer se doseže stabilnost popravljenega območja.
Popravilo z indukcijo je učinkovito, neinvazivno in idealno za manjše poškodbe, saj ohranja originalni videz in vrednost vozila.
Metoda | Uporaba | Orodje | Čas popravila | Prednosti | Slabosti |
---|---|---|---|---|---|
PDR (Palice) | Manjše in srednje udrtine na dostopnih mestih | Palice, svetlobni reflektorji | 0,5–2 uri | Brez lakiranja, hitro, ohranja originalnost | Ni primerno za težko dostopne predele |
Popravilo z lepilom | Manjše in srednje udrtine na težko dostopnih mestih | Lepilo, nastavki, izvlečni mostički | 1–3 ure | Ne poškoduje laka, natančno | Manj učinkovito pri večjih poškodbah |
Indukcijsko popravilo | Manjše udrtine, brez poškodbe laka | Indukcijska naprava | 0,5–1 ura | Hitra in natančna metoda | Omejena uporaba na večjih poškodbah |
Klasično popravilo | Večje poškodbe ali poškodbe z razpokanim lakom | Kleparska orodja, brusilniki, lak | 2–5 dni | Primerna za vse vrste poškodb | Daljši čas popravila, višji stroški |
Tabela 3: Primerjava različnih načinov hladnega popravila udrtin
Zaključek PDR popravila in kontrola izvedbe
Ko je popravilo zaključeno, je potrebno temeljito pregledati vozilo, da se zagotovi, da so vse udrtine odpravljene in da površina vozila izgleda enotno. To vključuje ponovno preverjanje vseh območij z reflektorji in svetlobnimi napravami ter pregledovanje lakiranih površin, da se prepričamo, da ni poškodb ali nepravilnosti. Vozilo mora biti pregledano za vse morebitne sledi poškodb, ki bi jih bilo treba popraviti.
PDR je izjemno učinkovit postopek za popravilo vozil po toči in ostalih udrtin, saj omogoča hitro in cenovno ugodno popravilo vozila, brez potrebe po lakiranju ali dražjih popravilih. V kolikor sami niste vešči hladnega popravila, delo prepustite strokovnjakom in se izognite nepotrebnim nevšečnostim, Če iščete kvalitetno popravilo udrtin, je Frko d.o.o. pravi naslov.