pon-pet: 7:00 - 15:00
Popravilo prask na avtu:Vodič za hitro in učinkovito odpravo poškodb
Praske na avtomobilu so pogosta težava, s katero se soočajo vozniki. Poleg tega, da kazijo videz vozila, lahko globlje praske povzročijo rjavenje, če jih ne odpravimo pravočasno in dovolj kvalitetno. Kvalitetno popravilo prask na avtu zahteva določeno znanje in pravilen postopek popravila.
Ne glede na to, ali gre za manjše praske na laku ali globoke praske, do kovine je ključno, da jih pravočasno odpravimo. V tem članku bomo razložili vse, kar morate vedeti o kvalitetnem popravilu prask na avtu. Identifikacije prask, postopek samostojnega in strokovnega popravila ter še mnogo več. Izvedeli boste tudi kdaj in kako vam lahko pri tem pomagamo pri Frko d.o.o.
Zakaj je popravilo prask na avtomobilu sploh pomembno?
Praske in odrgnine niso zgolj vizualna neprijetnost. Močno vplivajo tudi na tržno vrednost in trajnost vašega avtomobila. Ključni razlogi za hitro ukrepanje:
- Zaščita pred rjo: Globoke praske izpostavijo kovino vremenskim vplivom, kar lahko povzroči oksidacijo in rjavenje. Površina, ki je predolgo izpostavljena rjavenju, močno izgublja na svoji trdoti in togosti.
- Ohranjanje vrednosti vozila: Negovana karoserija poveča vrednost vozila pri prodaji.
- Estetski videz: Brezhiben videz vašega avtomobila prispeva k boljšemu vtisu in skrbnosti lastnika
Popravilo prask na avtu je proces odstranjevanja vidnih poškodb na površini vozila. Praske lahko nastanejo zaradi različnih razlogov, kot so:
- Nenamerni udarci: Nakupovalni vozički, vrata drugih avtomobilov ali poškodba drugega vozila na parkirišču
- Nepravilno čiščenje: Uporaba grobih gobic ali neprimernega čistila.
- Vpliv narave: Sneg, kamenčki na cesti ali toča.
Čeprav se manjše praske zdijo nepomembne, lahko dolgotrajna izpostavljenost poškodovane površine vodi do oksidacije in rje, kar bistveno vpliva na življenjsko dobo vozila.
Vrste prask in kako jih prepoznati
Pri popravilu prask na avtu je ključno razumeti, s kakšno poškodbo oziroma prasko imate opravka. Pravilna ocena poškodbe je ključna, da boste popravilo kvalitetno in uspešno opravili. Praske, poškodbe ali odrgnine delimo na 3 skupine:
- Površinske praske
- Poškodovan je le prozorni zaščitni sloj laka.
- Te praske je mogoče odpraviti hitro, brez posebnih posegov.
- Praske do barve
- Poškodovan je barvni sloj, vendar kovina še ni izpostavljena.
- Potrebno je natančnejše popravilo, pogosto z uporabo retušne barve.
- Globoke praske
- Praska je tako globoka, da je poškodovala tudi zaščitno plast “kataforezo” (kovina)
- Odrgnina je poleg barve poškodovala še plastiko (plastični del)
- Te praske zahtevajo profesionalno popravilo, saj lahko povzročijo rjavenje (kovina)
- Močna poškodba na plastiki, lahko vodi do nadaljnjega pokanja plastike
Kako se lotiti popravila prask na avtu?
Popravilo površinskih prask in prask, ki so poškodovale samo barvo se lahko lotite sami, metem ko je popravilo bolj globokih prask in odrgnin priporočljivo prepustiti strokovnjakom.
Samostojno popravilo površinskih prask
Površinske praske oz. poškodbe običajno lahko pogosto odstranite sami z ustreznimi izdelki in pripomočki.
Potrebujete:
- Komplet za popravilo prask ( brusni papir različnih granulacij)
- Polirno pasto,
- Čistilo za odstranitev ostanka polirne paste
- Mikrovlakneno krpo,
Koraki za popravilo:
- Priprava: Praske je potrebno obrusiti z brusnim papirjem, da praske niso več vidne. Končno granulacijo brusnega papirja, izberite na podlagi navodil proizvajalca, katero pasto boste uporabili pri poliranju. Okolico temeljito očistite in osušite.
- Poliranje: Na obrušeno površino nanesite grobo polirno pasto. S polirno gobo jo s krožnimi gibi nanesite na območje in nežno polirajte.
- Anti-hologramsko poliranje: Kadar polirate temno vozilo, je zelo pomembno, da po grobem poliranju opravite še anti-hologramsko poliranje ali fino poliranje. To poliranje je ključna, da na se na soncu ne bodo pojavile lise oziroma hologrami.
Popravilo poškodbe, ki je poškodovala barvo vozila
Popravila prask, ki so tako globoke, da je poškodovana že sama barva so bistveno bolj zahtevne kot samo površinske praske. Postopek je veliko bolj dolgotrajen, sam izgled pa je močno odvisen od izkušenj popravljalca, lokacije poškodbe in barve vozile. Na temnih vozilih je retuširana poškodba dosti manj opazna kot na svetlih, predvsem na srebrnih. S popravilom poškodbo zelo dobro prekrijemo, vendar popolnoma in neopazno jo takrat, kadar je poškodovana barva ni možno popraviti. Potrebno je strokovno popravilo in barvanje vozila, da je poškodba v celoti popravljena in nevidna. Pravilen postopek, da poškodbo kar se da dobro popravite:
1. Priprava površine
- Čiščenje: Poškodovano območje temeljito očistite z vodo in blagim avtomobilskim čistilom, da odstranite umazanijo in mastne madeže. Uporabite mikrovlakensko krpo.
- Razmastitev: Površino obdelajte z izopropilnim alkoholom ali razmaščevalcem, da izboljšate oprijem barve.
2. Retušni komplet
Potrebujete retušni komplet, ki ustreza barvi vašega vozila. Koda barve je navedena v servisni knjižici ali na nalepki v vozilu (npr. na okvirju vrat ali pokrovu motorja). Retušni komplet običajno vsebuje:
- Barvni lak oziroma bazo
- Prozoren lak.
- Tanek čopič ali aplikator.
3. Nanos barve
- Uporaba: Retušno barvo nanesite z zelo tankim čopičem ali aplikatorjem samo na poškodovano mesto. Izogibajte se nanašanju izven poškodbe.
- Sloji: Barvo nanašajte v tankih slojih. Počakajte, da se vsak sloj posuši (približno 10–15 minut), preden nanesete naslednjega.
4. Nanos prozornega laka
- Ko se barva popolnoma posuši (običajno po 10-15 minutah), nanesite prozoren lak, da zaščitite površino in ji vrnete sijaj.
5. Zaključek in poliranje
Po 24–48 urah ko se lak popolnoma posuši, rahlo obrusite popravljeno območje z blagim abrazivnim brusnim papirjem, da izenačite prehod med popravljanim delom in preostalo površino vozila. Nato sledi poliranje enako kot pri popravilu površinske praske.
Kdaj poiskati strokovno pomoč?
Za globoke praske in večje poškodbe je najboljša rešitev profesionalno popravilo. Na Frko d.o.o. nudimo celovit nabor storitev, vključno z:
- Ustrezno barvno ujemanje in lakiranje: Popravilo prask in drugih poškodb z natančnim barvnim ujemanjem, kar nam omogoča napredna računalniška tehnologija zaznavanja barv.
- Popravilo rje: Če je praska povzročila oksidacijo, rjo odstranimo in zaščitimo površino pred nadaljnjim rjavenjem in nato ponovno pobarvamo
- Popravilo karoserije: Za večje poškodbe poskrbimo v našem oddelku za avtokleparstvo. Smo tudi pogodbeni partner zavarovalnic.
Globoke praske ali obsežnejše poškodbe zahtevajo profesionalen pristop. Strokovnjaki pri popravilu prask na avtu uporabljajo napredne metode, kot so:
- Lakiranje in barvno ujemanje: Obnova zaščitnega in barvnega sloja za popoln videz.
- Strojno poliranje: Odprava globokih poškodb in povrnitev sijaja vozila.
- Popravilo rje: Če je poškodba povzročila oksidacijo, je potrebno rjo sanirati in ponovno rjavenje odpraviti.
V primeru, da je poškodba nastala zaradi nesreče, vam priporočamo, da čim prej prijavite škodo in uredite vse potrebne postopke s svojo zavarovalnico. Na naši strani za prijavo škode preberite kako lahko celoten postopek uredite hitro in enostavno, brez obiska zavarovalnice.
Prednosti profesionalnega popravila prask na avtu pri Frko d.o.o.
Ko gre za poškodovano vozilo, je kakovost popravila ključnega pomena. Pri Frko d.o.o. poskrbimo, da bo vaše vozilo po popravilu videti kot novo:
- Hitra ocena škode: Naša ekipa strokovnjakov takoj določi obseg poškodbe in priporoča najboljšo rešitev.
- Uporaba visokokakovostnih materialov: Uporabljamo najsodobnejše tehnike in najkakovostnejše materiale za dolgotrajno obstojnost.
- Povezava z zavarovalnicami: Smo pogodbeno cenilno mesto za več zavarovalnic, kar pomeni, da lahko prijavo škode opravite neposredno pri nas.
- Celovita storitev popravila vozila: Če so praske globoke ter če so deli karoserije močneje poškodovani, priporočamo obisk našega oddelka za avtokleparstvo in avtoličarstvo, kjer bomo poskrbeli za vse poškodbe.
Kdaj potrebujete prijavo škode?
Popravilo prask na avtu je lahko finančno precejšen zalogaj, v kolikor so poškodbe večje. Če so praske posledica prometne nesreče ali drugega škodnega dogodka in je vaše vozilo zavarovano, lahko škodo prijavite neposredno pri nas. Pri Frko d.o.o. smo pogodbeno cenilno mesto za več zavarovalnic, kar pomeni, da lahko celoten postopek uredite v naši poslovalnici v Grosuplju.
Več o tem lahko izveste na naši strani prijava škode, kjer boste našli vse potrebne informacije in navodila.
Kako preprečiti praske na vozilu?
Najboljše popravilo je tisto, ki ga ni treba opraviti. Tukaj je nekaj nasvetov, kako se lahko izognete ponovnim praskam:
- Izogibanje tesnim parkiriščem: Parkirajte na prostorih z dovolj manevrskega prostora.
- Pravilno čiščenje: Uporabljajte mehke krpe in kvalitetna čistila za avtomobile.
- Prevleka za avto: Če parkirate na prostem, uporabite pokrivalo za avto, da preprečite praske zaradi vej, toče ali umazanije.
Poskrbite za brezhiben videz vašega avta
Popravilo prask na avtu ni le estetska rešitev, temveč tudi način, kako podaljšate življenjsko dobo svojega vozila. Čeprav lahko manjše praske odpravite sami, so globoke praske in obsežnejše poškodbe naloga za strokovnjake.
Za strokovno avtokleparsko in avtoličarsko popravilo prask ali drugih poškodb nas kontaktirajte na naši spletni strani avtokleparstvo in avtoličarstvo ali obiščite v naših poslovnih prostorih v Grosuplju.